Teater ^_^

Kami Group Teater bukan Silat :P

Hi assalamualaikum. Today, agak rajin nak post. okay actually Teater ni dah agak lama dah berlalu baru sekarang ada masa sebab baru lepas habis exam. Alhamdulillah walaupun tak sesenang bulan Mac, dapat jugak jawab. Teater ni kami di ajar oleh Abang Syafie Naswip. Alaaa, yang pelakon tu. hee Abang Ayie bekas Sekolah Menengah Gombak Setia. Abang Ayie dipanggil utk mengajar kami. hee Thanks abg kerana telah mengajar kami :)

sebulan sebelum Mid Exam, jadual kami padat dengan latihan Teater yang akan lawan pada 2 Mei 2012. Alhamdulillah kami memenangi tempat Kedua :) Time tu jugak BB saya sakit tenat takboleh nak bukak disebabkan jatuh atas kecuaian saya sendiri :( Time di umumkan kami menang tu kan, saya menangis sedih kerana handphone saya and gembira sebab menang. Anda boleh lakukan? oh memang susah nak ada perasaan mcm tu. Bila digabungkan ia menjadi sangat banyak air mata itu. hee

Semasa latihan, hari hari kami di hiasi dengan perasaan suka dan duka. Sebelum ni kami hanya kenal macam tu je dan sekaran telah menjadi akrab dan menjadi sebuah keluarga. Kami agak terkilan kerana ramai cikgu2 yang menghalau kami untuk melakukan latihan di Dewan, Makmal Bahasa, Anjung Ilmu dan lain2. Akan tetapi kami redha dan terima dengan hari yang terbuka. Mungkin ini tanda2 untuk menang *kata2 abang ayie* :')

Saya sebagai Infla yang perlu melakonkan watak kehilangan ibu. Bila latihan mesi saya menangis sepuas2nya sehingga lah hari petandingan saya macam susah nak nangis tapi saya paksa dan saya hanya feel sikit dan membuatkan sikit org nangis :( abang ayie sorry takdapat nak buat satu dewan tu menangis :( Farid as Taliba mcm robot. Semasa hari latihan,dia takboleh nak jadi mcm robot tetapi bila hari pertandingan,semua terkejut dengan aksi yang sangat mcm robot. semua woww! hee

Yang lain2, Sri sebagai Kasta. adik saya :) Syafiq sebagai marhen. Andyka sebagai Dibisi. Umie sebagai Kastabung yang berkuasa di wilayah itu. Disebabkan baju Umie time perandingan, kami boleh menang. hanya sebab juri terpikat. hebat bukan ? :) Sarah sebagai Jakidan. Orang kanan Kastabung. Kak Rini sebagai Siti/Ibu kami :) Kak Rini telah memegang pelakon wanita terbaik. tahniah akak :) Asiah,kak linda dan lain2 sebagai orang kampung. Khalid,maya sebagai askar. Maya juga sebagai Suara.

Tahniah korang semua kerana telah menjayakan Teater buat tahun 2012 :) Thanks Abang ayie kerana telah mengajar kami tanpa mengenal erti lelah. eceh ayat :P Thanks abang bagi kami kehidupan baru. Thanks abang sebab bagi kami semua teddy bear yang omey tu :) akan ku kenang hingga akhir hayat :) Kak Ira thanks jugak sudi mengajar kami :) Thanks a lot abang ayie, kak irah :)

latihan Vokal .
Kak rini bersama abang ayie :)
mereka bersama skrip :)
kami dengan abang ayie :)
this is we called Family :)
miss you all :)
A big happy family :)
Latihan terakhir bersama baju watak :)
After balik dari pertandingan. Got a teddy bear :)

You all the best <3

No comments:

Post a Comment